Just a bad day.

Jag har varit ledig idag. Men jag hade likväl kunnat jobba eller nåt. För jag har nog haft en av dom tråkigaste, mest meningslösa dagarna i mitt liv idag. Det började med att jag vaknade, vände mig om för att krama M, men det var ingen där. Kollade på klockan som då var halv elva. Han gick strax innan sju..hade saker att göra i stan. Så.. ja.. där låg jag och stirrade i taket. Gick upp efter ett tag.. satte på tv:n som visade "söker efter kanal" och inget funkade. Så.. ja .. fick läsa lite meningslösa bloggar istället. Sedan blev jag trött så jag gick en meter till sängen igen, la mig och somnade med tjocktröja, mjukisbyxor och hela skiten. Vaknade halv två. Svettig. Fan. Och juste, tvättstugan hade jag ju klockan ett. Perfekt, då kunde jag ju tvätta svettkläderna också. Men nej.. det var någon jävla skit-mupp som tagit min tvättstugetid för att jag var sen. Jag blev typ såhäääääääääääääääääääär irriterad, men istället för att slå in någon dörr eller så, så bokade jag en ny tid..på lördad..19-22..och jag jobbar till 19, så antagligen kommer någon sno den med. (finns aldrig tider i min tvättstuga). Så.. ja.. jag gick hem igen, ställde tillbaka tvättkorgen och kollade på min icke-fungerande tv. Någon gång där började det också ÖS-regna. Sedan åt jag en fralla och två röda äpplen om jag inte minns fel. Kollade på ett PB-avsnitt..höll koll på varenda jävel på facebook på grund av min uttråkhet, typ..
Vid sextiden tog jag mig i kragen och slängde på mig lite kläder för att åka in till jobbet och hämta ett papper som jag måste ha till imorgon. Även detta var en besvikelse eftersom det inte stod som jag ville att det skulle stå på pappret. Men jag tar inte ut något i förskott. Får se imorgon. 
Träffade på M också, han var glad och snäll mot mig när han såg att jag var nere. Sa att jag kunde få tvätta hos honom. Sötnos. Men inte ens det gjorde min dag bättre. Jag lunkade iväg till tunnelbanan igen, åkte hem, åt en middag beståendes av mackor, fick igång tv:n med hjälp av låtsaspappa (enda bra idag!), kollade på lite skit-program som man inte ens behöver en hjärna för att kunna kolla på, och nu sitter jag här och skriver och väntar på att bli trött så jag kan få påbörja en ny dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0