Fredag

Igår slappade jag hela dagen lång. Sedan jobbade jag som vanligt 19-04. Jag var ganska otaggad, vet inte varför. Men sedan kom det en tjej som gjorde min natt (dedär lät konstigt..men jag jobbar ju på natten så hon gjorde ju knappast "min dag" som man brukar säga). Jag tror att jag gjorde henne ganska glad också. Hon såg ut att vara 19-20 år och kom in till mig i kassan helt tårögd. Hon var ensam också. Så beställer hon lilla menyn och en dip och när hon är klar så frågar jag henne om jag kan bjuda på en efterrätt. Nej tack sa hon och log lite. Okej, jag tyckte bara att du såg så ledsen ut så jag ville göra dig lite gladare, sa jag.
Hon traskade iväg och åt sin mat och när hon sedan skulle gå hem kom hon framspringandes till mig i kassan och sa Jag vill bara att du ska veta att du är den gulligaste människan jag någonsin träffat!
Fint sagt, va? Jag blev jätteglad. Hon blev nog lite gladare, plus att hon nog kommer tillbaka till vår restaurang. Det är så vi vill att våra kunder ska känna när dom går. Inte kasta en cheese på fönstret eller en papperspåse i huvudet på vakten, som vissa andra fyllisar gjorde inatt..


Lite bilder från inatt. På den sista bilden är jag på väg hem, halv fem på morgonen. fräsch, va?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0