arg

Här skriver jag mest om vad jag gjort under dagen och kommer att göra under morgondagen. Lägger in bilder och skriver roliga saker som hänt. Men nu tänker jag skriva något annat.

Kom hem från jobbet för någon timme sedan men är för arg för att sova just nu.
Jag jobbade från 19 till 04 och tyckte att det var riktigt roligt efter semestern - ända tills några kunder kom och förstörde mitt humör.

Jag stod i kassan i mitten av kassalinjen, och några snäpp bredvid mig stod min kollega som vid tretiden fick tre tjejer som kunder. Dessa tjejer (speciellt en av dem) hänger över disken, råstirrar på mig när jag går fram och tillbaka för att hämta pommes frites och dricka, och ger mig högljudda, kränkande kommentarer.

Hon slänger ur sig massor som "gud vilken smal tjej...kolla på henne..fy. Hon kan väl knappast äta maten från stället hon själv jobbar på"
Någon av hennes vänner säger då att hon tycker jag är fin. Då svarar den andra igen att "nej, hon (jag) är äckligt smal" och så vidare.

Just nu ångrar jag att jag inte gick fram och tog en diskussion med henne. Jag brukar aldrig, aldrig tillåta att någon säger något sådant om mig. Jag är alltid rak på sak och om jag hör någon gäst eller person överhuvudtaget säga något negativt om mig så ifrågaställer jag alltid det.

Varför i helvete gjorde jag inte det nu? Varför lät jag mig kränkas av henne så som jag gjorde? Varför lät jag henne förstöra den sista jobbtimmen och resten av min morgon? En betydelselös människa med lågt självförtroende som henne.

Jag är förbannad på henne som sjönk så lågt som människa, och jag är jävligt arg på mig själv som tillät henne att göra mig ledsen och förbannad.

För henne är det säkert något hon gör dagligen. Men för mig är det inte accepterat att göra så.
Hon såg väl ut som motsatsen till mig kan jag ju tillägga, men om jag hade ifrågasatt henne och börjat diskutera, så skulle jag aldrig kommenterat hennes utseende, för jag vet inte ens vem hon är. Jag kan inte ens hennes namn. Och hon kan inte mitt.



Jag vet egentligen att jag är fin som jag är.


Kommentarer
MLI

FAAAN vad arg jag blir! Det finns så mycket idioter som ska måste klanka ner på andra för att få sig själva att framstå som bättre. Synd att du inte ställde henne mot väggen, men det är lätt att tänk på i efterhand.

2011-01-08 @ 23:04:17
URL: http://lovelimli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0