Skärtorsdagen (igår)

Visste ni att jag är född på skärtorsdagen? Yes I am. Men eftersom påsken förflyttas varje år så har jag bara fyllt år på just den dagen en gång efter jag föddes, när jag blev 11 år.

Men över till gårdagen. Jag skulle vara på pappas jobb ute på Ekerö 10.45. Kära lilla Mikaela somnade efter onsdagens bravader klockan 7. Och klev upp lite efter 9. Helvete vad dåligt jag mådde. Jag var fortfarande påverkad och hela jorden snurrade. Mitt huvud skrek och kroppen var helt matt. Mina fötter sved efter klackarna och ögonen var halvöppna.
Men vad gör man? Kalldusch i ansiktet, på med smink, köpa en Loka och sedan sätta sig på bussen. Jag skulle ansiktsmåla små barn till påskkärringar/påskgubbar eftersom det är påsk. Jag höll på från 11-14 och det gick faktiskt bra, trots omständigheterna. Men ärligt talat fick jag faktiskt skylla mig själv. Som man bäddar får man ligga.

När jag kom hem flög jag ner i soffan och där stannade jag i stort sett hela dagen.
Nej förresten, jag och David gick och köpte tacos och åt på kvällen.

Två sötnosar som jag målade.



Kommentarer
elin

den till vänster är mitt fadderbarn;)<3

2011-04-23 @ 21:56:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0