Gällnö

Var som sagt på Gällnö i helgen.
I fredags slutade David klockan tre och då mötte jag honom i stan.
Eftersom båten ut till Gällnö gick klockan sex så satte vi oss på uteserveringen på kulturhusets tak och tog skagenmacka och lite gott att dricka. Det var verkligen jättemysigt och helt underbart väder.
Sedan gick vi några ärenden i stan och därefter tog vi båten.
Vi kom ut runt åtta och då hade de gjort god lasagne som vi åt utomhus.
Sedan satt vi bara ute och pratade och drack lite vin innan vi gick och la oss.

På lördagen gick jag och David upp vid halv elva. Väderet var kanonbra så vi åt frukost först och sedan badade vi och solade vid deras brygga några timmar på dagen.
Det kom även lite fler folk dit ut och framåt kvällen lagade vi alla mat tillsammans, hade happy hour och senare kräftskiva ute på altanen!

Igår skulle David på Dif-Hif klockan 4 så vi tg en båt som gick klockan 10.25.
Tog det bara lugnt hemma igårkväll. Träffade även Tova en snabbis!



David på fiket


Deras brygga


jag på bryggan

Världens sötaste lilla flicka, Saga, var där. En dotter till en familjekompis. Hur söt som helst, ville adoptera henne.
Hon hade riktiga korkskruvar där bak. Så fint!


hemmagjorda småpizzor, färska räkor, sallad, bröd och kantarellpaj för småbarnen som inte är så förtjusta i kräftor (jag..)

happy hour



och kräftskiva!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0