helgen

Denna helg har varit den bästa på väldigt länge.

Fredag:
Jag och David tog båten som gick 08.00 till Gällnö (hans landställe ute i skärgården)
Vi var sammanlagt 21 stycken där och när vi kom fram börjades det med en härlig lunch, lite vin, lite snaps, ja ni vet
Runt tre gick vi till midsommarfirandet med stång och dragspel och hela köret!
När vi kom tillbaka till huset så slog vi upp en flaggstång på tomten! Haha, lite impulsivt kanske, men kul! Davids föräldrar fyller 50 i år och de fick en flaggstång (som de hade med sig!) i present av en familj som var där. Pappan och sonen i den familjen var även snickare så det var bara att slå upp den på en gång! Fint blev det!
Sedan lagades det middag! Massor av goda sallader, grillat, bröd, såser, ja allt möjligt gott ni kan tänka er!
Vi satt med middagen och vinet länge, och sedan blev det efterrätt och dans såklart!
Runt 01 hade vi hållt på i över 12 timmar så vi var helt utslagna, läggdags!

Lördag:
På lördagen gick vi upp klockan 10 och åt frukost. Sedan tog vi det lugnt, kollade på tv och spelade lite spel
Vid 1 åt vi lunch och klockan två gick min och Davids båt hem igen.
När vi kom hem var det inte mer än att packa om lite och vända igen.
Denna gång bar det ut till ett av mina landställen en bit utanför Ekerö. Där ute var vi ungefär 10 personer, vi åt en god, grillad middag och sedan gick vi ner till vattnet. Gubbarna i gänget drog ut med den lilla motorbåten och lade nät.
Vi andra gick upp och kollade på fotbollen och sedan satte vi på en film, till det: lite snacks och ett glas vin. Trött som jag var somnade jag till filmen, så jag och David gick och la oss. Det var skönt med en lugn kväll!

Söndag:
Igår vaknade jag och David runt 11. Killarna hade varit och tagit in nätet igen ocg fått med sig 36 abborrar och en kräfta! Inte dåligt!
Vi åt en stor, härlig frukost och lekte lite med Linnsan! (hon och hennes mamma och pappa var där)
Sedan packade vi iordning och åkte hem runt 1.
När jag kom hem färgade jag utväxten ooch fixade till mina naglar.
Klockan halv sex mötte jag David i Vällingby, vi åt en god middag och kollade på filmen The Happening. Den var jättebra tycker jag!
Sedan mötte vi Tova och Ville i Brommaplan och gick hem till David och kollade på Spanien - Italien! (bra att Spanien vann)
Efter det gick Tova och Ville hem till Tova och jag och David sooooov!

Tack för en underbar helg, David!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0