tjuvlyssnat.se

2:ans buss, Helsingborg

Kille 1: Du vet att du klagade på att du kunde känna dammkornen under dina fötter när du var hemma hos mig?
Kille 2: Ja, har du löst det eller?
Kille 1: Ja.
Kille 2: Dammsög du äntligen eller?
Kille 1: Nej, jag köpte ett par tofflor. Som att gå på moln nu.

__________________________________________________________________________

ICA, Klippan

Tjej 1 ~16: Alltså, vilka hejar du på?
Tjej 2 ~16: Eh vadå? Hockey eller?
Tjej 1: Ehm?
Tjej 2: Eller fotboll?
Tjej 1: Nej sån vad heter det? Politik?
Tjej 2: Aha? Vi hade sånt val i skolan förra året då röstade jag på Miljödemokraterna. Jag tror de är bra.

___________________________________________________________________________

 

Knutpunkten, Helsingborg

Det är två timmar innan skånederbyt mellan Malmö och Helsingborg och ut från ett tåg kommer 100 Malmösupportrar som letar sig upp på huvudplan på Knutpunkten.
Malmösupportrarna (vrålar i våldsam, samljudande kör): HATA, HATA, HATA HELSINGBORG!
Samtidigt sitter en tjej ~16 och hennes vänner på McDonalds precis bredvid platsen för allsången. Hela lokalen tystnar tills det att klackens ekande sakta försvinner ut mot gatan.
Tjejen (bryter tystnaden vid sitt bord): Om de nu hatar Helsingborg så mycket, varför åker de då hit?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0