tjuvlyssnat.se

Filmstaden, Kista

Ett gäng i 20-årsåldern står och diskuterar vilken film de ska se.
En av tjejerna (höjer rösten och låter mycket stressed): Jag kan inte se nån film. Jag skrev i min blogg att jag bara skulle vara borta i en halvtimme. Folk blir oroliga!

____________________________________________________________________________

Biblioteket, Kristianstad

Mycket bräcklig och rynkig kvinna ~90 med rullator går långsamt fram till utlåningsdisken för ljudböcker.
Kvinnan: Jag vill ha nya ljudböcker.
Bibliotekarie ~40: Jaha, ska vi ta lite blandat? Lite deckare och?
Kvinnan (avbryter): Nej, inga deckare.
Bibliotekarie: Okej. Hellre lite kärlek då kanske?
Kvinnan: Jaaaa, kärlek! Gärna något vilt!

__________________________________________________________________________

 

Busshållsplatsen utanför IKEA, Marieberg, Örebro

Ett par ~20 diskuterar huruvida de ska duscha när de kommer hem innan de senare under kvällen ska bort någonstans.
Killen: Men då kan vi väl duscha hos mig innan vi åker?
Tjejen: Nä, men jag har inga grejer?
Killen: Men, det spelar väl ingen roll?
Tjejen (irriterat): Men jag har ju inga grejer med mig för det säger jag ju, och jag vägrar gå ut utan mina ögonbryn, no way!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0