slaskigt, kallt

Jag tycker att väder-perioden vi är inne i nu är den mest konstiga av alla.
Den stora frågan varje morgon är: vad fan ska man ha på sig?
Och det är inte för att: vad tycker andra är snyggt att jag har på mig idag? Utan: kommer jag frysa som en idiot eller snudd på svettas?
Det här vädret är liksom..slaskigt men kallt. Vilken jacka ska man egentligen ta? Lång/kort/kall/varm?
Det är ju inte så snyggt att glida runt med en lång vinterjacka när det är massa plusgrader. Eller?
Men samtidigt är det inte heller snyggt att trippa runt med en tunn jacka + en röd näsa på grund av att man fryser.
Det känns som att man går till skolan på natten och hem från skolan på natten. Förjävligt.
Det blir mörkt så snabbt. Snön, var är du?! Jag vill ha snö, nu!
Sommaren är bäst, men vintern är väldigt bra med.
Hösten suger däremot.
Död åt Tengil
 


image124



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0