måndagen

Jo, jag måste faktiskt göra en resumé av min måndag. Jag undrar hur mycket man kan hinna med på en måndag egentligen.

1. Jag har ju redan berättat fram tills jag åkte till skolan.
När jag klev av bussen i vällingby för att gå till tuben så förföljs jag av en konstig, fet kines med gigantiska hörlurar på sig. Han går tätt bakom och säger i normal ton " fy faan!"
jag: va?
han: fy fan vad fula!
jag: va? (igen)
han: du har bajsbruna stövlar! bajsbruuunaaa stööövlar, för du har bajsbruna stövlar!
Det gick han och sjöng/skrek över hela vällingby och pekade på mina skor.
(tänk er panta mera-sången. Den melodin höll han så fint när han sjöng/skrek)
Det var nog det sjukaste jag varit med om på länge
2.Väl i skolan hade vi svenska och fek. Lektionerna gick faktiskt förvånansvärt fort. Helt plötsligt räckte fredrika upp handen och meddelade att vi hade slutat. Så var den skoldagen över!
3. Jag följde med Jenny till vällingehuset, hon behövde lite käk innan hon skulle träna skitungarna !
4. Jag var väl hemma vid 5 och räknade faktiskt lite matte! Men mycket blev det inte förrens mamma & Anders kom in i rummet och började tjaffsa.
5. Jag och Jenny begav oss till David för att kolla på film med honom, Jombe och Ian.
Vi kollade på Ett öga rött och The omen. Den första var..sådär. Den andra var jättebra, men började lagga som fan i slutet så vi kunde inte se sista kapitlet. Måste veta hur den slutar. Om vi har den hemma ska jag se färdigt imorgon! När klockan började närma sig typ halv två var alla dödströtta och det var dags att dra sig hemåt.
David bor i Nockeby torg och jag och Jenny närmare Spånga. Ja, hur ska detta gå på en vardag, mitt i natten?
Jombe var supertrött men även supersnäll och körde oss till Brommaplan.
Jaha, nu då? Tänkte vi. Vi gick över till OK för att handla något gött. Men när vi väl kom fram visste vi inte vad vi ville ha. Jag fick ett äpple gratis av han i luckan, schysst! För övrigt var han ganska dryg.
Han stod och snackade med hans polare som såg ut att dra sig hemåt inom kort  Mikaela och Jenny plockade fram hundögonen och då säger han så snällt: "Jag ska till hässelby, jag kan köra er". Vad är oddsen liksom, klart som fan att vi hoppar in! Väl inne i bilen bjuder han på god Merci-choklad och bjuder oss till hans fest som han ska ha i hässelby om någon/några veckor. Han släppte av Jenny sist och tog därför hennes nummer. Haha, han sa att han var 25, hell no. Han var typ 40. Euh!

Jaa, jag kan meddela att jag och Jenny inte känt varandra speciellt länge men endå har vi varit med om en hel del sjuka saker tillsammans!


image244


Kommentarer
jenny

du förstår inte hur mycket jag ogillar den där bilden.............. du är söt, medans jag ser ut som en gris.

2007-11-27 @ 14:35:35
URL: http://jcs.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0