lördag

Eftersom vi är nyinflyttade hos pappa så har vi inte hunnit sätta upp mina rullgardiner än och ja, det var ljust på morgonen, plus att jag har tre småsyskon som springer omkring och lever rövare från ungefär klockan åtta på morgonen - trots detta låg jag och Jenny kvar i sängen till tolv. Resten av familjen drog in till stan på bio medans jag och Jenny gick upp, gjorde iordning frukost och åt samtidigt som vi kollade på Lotta på bråkmakargatan på tv.
Efter det sminkade vi oss och klädde på oss för en tur på stan. När vi väl kom ut var det skitväder! Bussen såg vi åka förbi och där började väl min dåliga dag.
När vi kom till Bplan missade vi tuben också.
De två första affärerna vi gick i var det så mycket folk att man knappt kunde andas. Köerna sträckte sig över hela affärerna och dumma kärringar sprang omkring med barnvagn bland kläderna. Skaffa barnvakt om ni ska ut och shoppa en lördag när det är mellandags-rea?
Vi mötte Daniella och traskade runt i affärerna. Klockan började närma sig fem och vi träffade Isabella, Michelle och hennes kompis. När vi stog och snackade kom två negrer fram till oss och började prata engelska. Alla var hyfsat trötta efter en lång dag på stan och hade ingen speciell lust att koncentrera sig på engelska just då, men vi stannade och var trevliga ett tag. De undrade om vi visste någon bra krog och dessutom frågade de om vi var brats. De hade hört att det var "fint" att vara brat i Sverige. Haha.
Dagens köp:
Jeans, skor, örhängen och en tjocktröja. (provade nyss jeansen och dom är ju fanemej supertighta i midjan..kämpade typ en kvart för att få igen skiten, bra att dom var på rea och jag inte kan byta, 700 kr slängda i sjön)
Iallafall så slingrade vi oss ifrån dom två killarna och åkte hemåt..eller rättare sagt mot David där Jombe också var. Det enda jag och Jenny passade in idag var väl Nockebybanan, så det var ju skönt...enda tills han mittemot mig började kommentera vårat blonda hår.
Väl hos David åkte vi iväg och handlade mat. Jag, Jombe och Jenny fixade woken medans David dukade, vilket samarbete! Sedan slog vi oss ner med levande ljus och hela fadderuttan! Det var dagens absoluta höjdpunkt måste jag säga, riktigt mysigt!
Efter det kollade vi på en film vi hyrde, Black Christmas. Inge vidare bra om jag får säga det själv.
En liten åktur till macken i Bplan blev det sen (där vi förövrigt såg Armani, han chillade vid kassan med en korv i handen) och efter det hämtade vi upp Ian och återvände till David. vi satte på en ny film och Jombe och Jenny åkte hem till Jombe för att lämna nycklar till hans bror som var utelåst eller något sånt. Hampus kom förbi, long time no see kan man säga!
Jombe och Jenny var supersega på att komma tillbaka, men när de väl gjorde det så drog vi alla till Brommaplan i två bilar, killarna gick in på Ralles och jag och Jenny väntade på hennes pappa, samtidigt som jag kom på att jag glömt min väska med kamera, plånbok, laddare, nycklar, ja hela köret, hemma hos David. Detta var nog droppen. Det var länge sedan jag grät för skitsaker men nu kunde jag verkigen inte hålla igen och detta gjorde att jag tyckte det var pinsamt att säga hejdå till killarna inne på Ralles också - dålig stil av mig.
När jag och Jenny väl var på väg hem fick jag något i vänstra ögat som gjorde förjävligt ont. Jag satt och åmade mig hela vägen hem och väl hemma var mamma tvungen att öppna dörren åt mig också, nycklarna hade jag ju glömt.
Det finns massa saker jag inte tagit med, men eftersom jag inte vet exakt vilka (vuxna) som läser min blogg så låter jag det stanna mellan oss som var där.
Dessutom kunde jag inte sova hos David eftersom jag ska vara hos Fredrika klockan ett imorgon, hade inte träffat mamma på typ två dagar och hade kassar och skit med mig från stan. Suck.
Sovdags, innan något mer dumt händer, god natt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0