catfight, men jag älskar dig ändå

Ja, det är väl precis vad det har varit och kommer fortsätta vara här hemma idag. Tigger testar alla gränser och humör som finns.
En timme tidigare än jag egentligen skulle vaknat, vaknade jag av att Tigger typ stod på mig. Sedan var det eld i baken på honom, hela morgonen! jag hade inte en chans att somna om, men jag märkte att detta var ett mycket mysigare sätt att vakna på än att höra det där eviga pipandet av klockan som aldrig slutar.
Skulle ju haft spanskaprov idag så jag satte mig i sängen med spanskaboken och självklart lägger sig tigger mitt över hela boken vilket resulterar i att jag lyfter bort honom och då börjar han leka med pennan, pennan jag skriver med, samtidigt som jag skriver. Jag gav upp pluggandet och gick ner för att göra två ostmackor till frukost.
Tigger hänger såklart på och hoppar upp på köksbänken och trampar i ostmackorna när jag står vid kylen. Suck. Det var bara att ta ner katten och göra nya mackor. Mitt humör var fortfarande helt okej..
jag stack iväg till skolan, lite orolig över hur han skulle klara av att vara hemma själv för första gången överhuvudtaget.
Jag gick en lektion och sedan var oron för hög att han antingen skulle rivit huset eller blivit jätterädd så jag åkte hem till honom. När jag öppnade dörren trodde jag att han skulle komma rusandes mot mig, men icke. Ingen Tigger så långt ögat kunde nå..jag ropade och ropade..ingen katt kom. Till slut blev jag riktigt orolig och röt till. Då kom det ut en trött, nyvaken, jäspande Tigger lunkandes ut ur mitt rum. Ja, han hade sovit, om det var under sängen eller bakom datan är fortfarande ett mysterium.
Jaja, dags att laga lunch. Tror du jag fick ha den pyttipannan för mig själv? Nej, jag hade en liten katt på den hela tiden. Riktigt irriterad blev jag faktiskt. Jag lyfte bort honom minst elva gånger. Tillslut slängde jag i mig den så snabbt att jag fick ont i magen.
Efter det satte jag mig vid datan för att vara lite social med folk. Då tyckte Tigger att det var en fantastisk idé att först gå fram och tillbaka över tangentbordet och sedan lägga sig på det.
Jag gav upp datan också. La mig för att kolla på tv. Tror du då inte att Tigger också ska kolla på tv? Men inte från min säng, utan han sätter sig en cm från tvn och jagar alla rörelser som sker. Okej, tvn sket sig också.
Jaha, då sover jag väl lite då tänkte jag, och det tyckte Tigger var en jättebra idé! (första bra idén han haft idag) Han somnade bredvid mig och då passar jag nu på att smyga upp med laptopen i knät och blogga lite!

image321

min älskade lilla kissemisse <3


Kommentarer
mickan

skitsöt kisse mickan! man blir ju lite avis!

2007-12-10 @ 18:05:14
URL: http://glittramer.blogg.se
Petra

MUMS TIGGER! guud va söt man kan vara :D

2007-12-10 @ 20:13:49
URL: http://phett.blogg.se
Linda från åland

sötnos

2007-12-10 @ 21:00:21
URL: http://lindasv.blogg.se
mikaela

hihi :) han har haft rådamp idag!

2007-12-10 @ 21:26:38
URL: http://mikaelaholm.blogg.se
Annabengtsson

naaawii vad söt!

2007-12-11 @ 19:10:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0