Besviken

Fick hjärnsläpp igår under nattjobbet och skulle gå in och kolla exakt hur stor min nya lägenhet är. Och när jag går in på sidan så ser jag till min stora besvikelse att dom höjt hyran med 700 kr! Utan att ens säga något eller förvarna överhuvudtaget. Blev helt till mig och sjukt paff. 
 
Imorse åkte jag och mamma dit för att skriva kontrakt, men det blev inget påskrivet idag eftersom vi krävde en förklaring till denna plötsliga och extrema höjning, vilket kvinnan inte kunde ge utan att kolla upp det. 
 
En halvtimme efter vi gått ringde hon och sa att det har med stambyte att göra och att hon ska skicka hem bevis på papper osv. Och att jag ska ringa och bestämma mig innan tisdag. 

Jag har suttit och räknat lite på vad alla mina fasta kostander kommer bli och om jag känner att jag har råd med det, och det kommer gå. Visst, jag kommer behöva leva lite snålare än idag (då jag inte lever speciellt snålt alls), men det är det helt klart värt. Ett förstahandskontrakt är inget man sumpar! Speciellt inte dessa tider då det är sjukt svårt att skaffa lägenhet för många. 
 
Tur att popcorn är billigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0