torsdag!

Halloj!
Torsdag idag! Vaknade en aning för sent, trött som ett helvete! Hade lite svårt att sova igår.
Men men, fek första lektionen, uäh, som följdes av samhälle, inte mycket bättre.
Efter det började man bli hungrig, men då var det såklart naturkunskap. Kemi.
Efter att jag somnade in i ungefär en halv minut på ekonomin så hade jag inställningen att gå hem. Men jag rotade genast fram mitt nyårslöfte som låg långt bak i hjärnan och stannade kvar iallafall. Applåder.
Skoldagens vanliga höjdpunkt var väl inte så rolig idag, lunchen. Någon lasagne som såg ut som.. något annat än lasagne.
Efter det, spanska och sedan matteprov. 1+1=3. Typ så bra gick det. Nej, ärligt talat vet jag inte hur det gick. Jag har faktiskt ingen aning.
Efter skolan hämtade jag upp Linnsan på dagis. Ny vagn och grejer, skillat!
Vi gick hem. Hon sprang före vagnen och jag gick efter.
När vi kom hem åt vi mellis och lekte. Slutade med att jag låg halvdöd i soffan framför Grey's anatomy och hon sprang fortfarande omkring.
Vid 18 gick jag därifrån, lite rikare, lite tröttare.
När jag kom till vby laddade mobilen ur samtidigt som jag desperat letade efter mina nycklar. Men inga nycklar så långt ögat kunde nå. Panik är väl den första tanken som dyker upp.
Tog bussen hem i hopp om att någon skulle var hemma. Som tur var så var både M och A hemma. De skulle just åka och hämta pizzorna.
Efter någon timme åkte jag och mamma för att hämta nycklarna hos Linn. När vi kommer dit hör vi utanför att Linn skriker där inne, men plingar på. Ingen öppnar..vi ringer till både mamma/pappa/hem, ingen öppnar. Det slutade nästan med att jag sparkade in dörren men vi satte oss i bilen igen, hopplöst.
Precis när vi startade bilen öppnade pappa Peter. Pjuh! Han hade haft svårt att få Linn att sova..
Letade efter nycklarna i typ tio minuter, under soffor, bakom möbler, överallt. (Linn har en förmåga att springa omkring med mina saker). När vi precis skulle åka hem letade Peter bland deras andra nycklar i nyckelskåpet, och ja, där hängde dom. Linn hade tyckt att det var lite stökigt att ha nycklarna liggandes på byrån så hon hade städat så duktigt och hängt dom i nyckelskåpet. Haha.
Nu har jag precis varit över en svänga hos Sandra, och efter det tagit mig en varm dusch.
Funderar på att antingen sitta här och slöa, gå och lägga mig, eller öva på svenska-redov. vi har imorn. Hmm..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0