fredag

God Kväll!
Idag vaknade jag halv två. La mig och läste lite i boken tills Tigger kom och levde rövare.
Drog upp persiennerna, fortfarande vitt. Skönt, men helst av allt skulle jag vilja ha sommar. Men man kan inte få allt, de kommer så småningom iallafall.
Åt frukost, gröt. Inte världens godaste, men dög.
Slappat mest hela dagen, tog en sväng till Vby för att kolla efter ett svart, enkelt linne på H&M men till och med dom är urplockade. Beställa in nya, kanske?  Slutade som vanligt på JM  hos min bundis som kallar mig Mickochilicko, den du!  Fråga mig inte hur han kom på det namnet, men kul är det.
När jag kom hem kollade jag på OC som går i repris och bara slöade. När det var ungefär en sekund kvar tills jag skulle vara i en djup sömn, kom mamma hem. Middags-dags, stekt lax med risoni och pluppsås (ketchup och keso för min del). Jag fick uppdraget att göra salladen och jag skär mig självklart på våran vassa jäkla kniv när jag ska dela en avokado. Jag lyckades till och med träffa två fingrar. Två flugor i en smäll liksom. Smart Mikaela. Gjorde för övrigt förjävligt ont, jag blev först arg och sen började jag gråta och mådde illa så jag nästan fick upp maten som jag förövrigt inte hade ätit än. Men det gick över tillslut. Nu svider det bara!
(lid med mig)
image434

Det är iskallt ute och jag är förkyld. Ändå vill jag hitta på något riktigt kul ikväll, frågan är bara om man överhuvudtaget vågar gå utanför dörren med den tur jag haft idag..?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0