desperate housewives-gatan

Denna gata, Sämjevägen alltså, är som desperate housewives. Skvaller mellan ALLA mammor på middagar och tragedier hit och dit hela tiden.
Jag och mamma satt alldeles nyss och kollade på Mr Brooks, jävligt bra film, men hur långt hann vi förrens det plingade på dörren? 18 minuter. Självklart var det två grannmammor som skulle komma med skvaller.
Dom sa att de kom för att hälsa på Tigger, hell yeah! Det var en liten klapp och "gud vad söt", sedan var skvallret igång.
Ena mammans man har varit otrogen med en annan grann-fru och nu ska alla helt plötsligt flytta för ingen står ut med någon och så vidare. Och det är totalt sex barn inblandade som mår skit och blablabla.
Jag undrade varför denna mamma som kom hit och hade en otrogen man, var finklädd. Ja, då visade det sig att hon hade sagt till hennes man att hon skulle ut på restaurang för att han skulle tro att hon också hade hittat någon ny. Egentligen är hon med den andra grannfrun som hon kom hit med.
När de var klara med det ämnet så gick det över till ett annat: anorexia.
Min mamma började berätta om våran familjs förflutna och då sätter sammma grannkärring igång med sitt prat, ja hon hade ju också haft det såklart. Och BLABLABLA. Jag gick därifrån, orkar inte..dom är lika mogna som 15-åringar. Hjärnor gjorda av bomull, typ..


Kommentarer
sandra

hahaha va? du måste berätta mer!

2008-01-20 @ 02:58:18
URL: http://erkeus.blogg.se
Nickie

Haha, där vill jag bo! :D

2008-01-20 @ 16:17:37
URL: http://zeasy.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0