Man ska umgås med människor man mår bra av.

Ibland påminns man om att livet inte är rättvist. Man får inte alltid det man vill ha och det blir inte alltid som man vill men jag antar att det är så det ska vara. Hade jag vetat bättre hade jag gjort saker och ting annorlunda..betett mig annorlunda. Vågat mer. Öppnat mig mer. Varit gladare. Men man ska samtidigt aldrig ångra. För du vet aldrig om detta kanske var den bästa vägen. Hade man gjort det man ångrar att man inte gjorde, hade det kanske varit värre idag.

Jag är en svår tjej tror jag. Jag verkar dryg och ointresserad av mycket och många. Men människor jag bryr mig om, tänker jag annorlunda om. Jag vill verkligen lära känna, ställa tusen frågor till, bomba med kärlek. Men jag vågar inte. Jag tror att jag stör, att jag ska verka jobbig och ivrig. Men visar man mig att man vill, och släpper in mig i sina tankar och sitt liv och ger mig en chans, så kommer den sidan fram av mig. Men det krävs två för att dansa tango.

Och jag tycker det är fel av människor att ge upp hoppet. Tänka att det är kört. Inte våga ge en andra chans för att saker ska förädras till det bättre. För det kan det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0