Glad

Nu har jag precis varit i skolan och skrivit mitt sista prov. Det var hur svårt som helst och jag har en känsla av att det inte gick vidare bra. Men vet ni? Det gör ingenting. Det är bara ett prov..och det finns viktigare saker än ett prov. Som till exempel familjen. för när jag lämnade provsalen så tänkte jag "jahapp..kul..det där gick ju käpprätt åt helvete..stackars pappa som försökt hjälpa sin IQ-befriade dotter utan resultat.." Men sen kom jag på att jag ändå är så himla glad att jag började läsa den här otroligt tråkiga och svåra kursen. För jag har faktiskt vunnit det viktigaste. Min pappas familj.

Jag har inte varit med/hos dom mycket alls sedan flera flera år tillbaka. Jag har inte orkat, inte haft tid och helt enkelt prioriterat andra saker före att sätta mig på bussen ut till Ekerö där dom bor. Men nu när jag började läsa den här kursen så behövde jag pappas hjälp. Och jag började åka ut till dom mer och mer. Och nu på slutet har jag varit där ca två ggr i veckan och det är så himla roligt. Jag längtar dit. Jag ligger i soffan och chillar med pappa, äter goda middagar och Marias underbara efterrätter, leker med mina syskon (och framförallt kramas med min lillebror som jag inte alls kände innan vi åkte till Thailand i julas) och pluggar.

Nu är i och för sig kursen slut, men jag vill fortsätta träffa dom i veckorna. Ska verkligen försöka skaffa mig tid till det. Familjen är ju det finaste man har.

Mitt nästa mål är att inte få börja ta maten hemma hos pappa.. ni vet, "gästerna först"


Undra om jag får göra omprov?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0