igår frös jag ihjäl.

Godkväll!
Här sitter jag med lite choklad. Sitter fint i kistan när man är ett gnälligt mensbarn som sitter framför datorn medans pojkvännen är på jobbet och tjänar stålar.

Igår var jag hemma hos Cassandra och hennes kille. Dom har precis flyttat till en lägenhet i mina gamla hoods, Abrahamsberg! Vi var typ tio pers som chillade, drack lite vin och snackade. Trevligt trevligt!
När jag var på väg hem till David sent på kvällen (tar 10-15 min att gå) så var det så helvetes jävla (ursäkta språket) kallt att jag trodde jag skulle förfrysa. Jag kände varken mina fötter eller mina händer och det sved i hela benen. Jag tror inte jag frusit så mycket någonsin förr, och jag är van att frysa, fryser ofta. Istället för att se ljuset framför sig när man dör, så såg jag Söndagens löpsedel framför mig: "Kvinna 20 år hittad död inatt nära Brommaplan. Orsak: frös ihjäl"

Nu blev det ju inte så, utan jag överlevde. Sista vägen sprang jag för att väcka liv i mina kroppsdelar igen. Usch, det var hemskt. När jag kom hem flög jag ner i soffan och bäddade ner mig bland massa kuddar. Tog väl ungefär en halvtimme att tina. jag skulle följt magkänslan jag hade från början som var att ta en taxi hem för 80 spänn. Jaja.

Idag var jag, David, mamma, Anders och hans dotter Sandra hemma hos Linn (mitt barnvaktsbarn, mamma och Anders guddotter) som fyllde 6 år. Fikade och sådär. Alltd gott med kakor, haha.
David åkte till jobbet vid fem och nu är jag bara hemma. Solsidan börjar om tio minuter!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0