Tova 20

GRATTIS ÄLSKLING!


Kommentarer
Tova

TACK HUN!! :D <3!

2010-01-18 @ 12:16:30
URL: http://tovagyllestad.blogg.se/
j

Hej. läste att du gått på capio.



Hur väger de upp maten där? Alltså, är det 350 gram som är normal portion även på capio? använder de våg då eller?



Hur många gånger om dagen äter man ? är det 5 eller 6?



har man en uppföljningstid på 3 år?



Kram

2010-01-18 @ 13:48:36
Anonym

Hejhej.

Ja, det har ja gjort!



När jag gick på Capio använde de sig inte av våg när det gäller maten. De går mest efter vad som ser ut att vara en normal portion, man får lägga upp själv medan personal ser på och de godkänner att man lagt upp lagom mycket.

Själv gillar jag det sättet bättre eftersom man annars kan bli så fast vid att väga maten.



Jag själv tycker det är viktigt att man fokuserar på det normala matbeteendet som man använder sig av i vardagen. Det är inte så roligt att behöva släpa med sig en våg när man ska äta lunch i skolan..



När jag var där åt vi frukost (ca 8), mellis (ca 10), lunch (ca 12), mellis (ca 14), middag (ca 17-17.30) och kvällsmål (ca 20).

Alltså sex gånger om dagen. Detta gällde givetvis slutenvården och inte dagvården. På dagvården äter man bara till och med melliset efter lunchen, sedan åker man hem.



Uppföljningstiden på tre år har jag tyvärr inte så stor koll på, men om du vill fråga mer kan du ta min msn: [email protected]

2010-01-18 @ 15:13:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0