busschaffisen made my day

Vid ett-tiden hade jag så trist här hemma så jag åkte till Vällingby för att kolla lite.
Ringde mamma på vägen och då sa hon att jag kunde passa på att köpa ingredienser till ugnspannkakan som jag och David ska laga ikväll. Så jag gjorde det istället.
Det gick bra, förutom att kassen vart skittung (mjölk, ägg, gurka etc..) och förutom att jag ringde mamma och ville ha en förklaring över varför en gurkjävel beståendes av typ 98% vatten kostar 20 kr.
Hon sa bara att det var onödigt att äta gurka och att ma kan gå och ta ett glas vatten istället. Sant..men gurk är gott.

När jag skulle hem så satte jag mig på 118 och hon som körde bussen var ashärlig. Innan hon körde iväg så ropade hon ut i högtalarna och ursäktade denna vidriga buss som har ett hemskt högt ljud ur högtalarna när stationerna ropas ut. Jaja, tänkte man. Men fyfan vad högt det var, haha. Hoppade till varje gång.

I mitten av bussresan säger hon "Ledsen för detta hemska ljud, och inte kan jag stänga av det heller! har till och med bett om en ny buss, men när tror ni man får den då? Jo, antagligen när man ska gå hem!"
Kunde inte hålla mig för garv, haha. Skön tanta.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0