en funderare

Hej!
Jag tänkte precis börja gnälla lite och klaga på att jag har spanska nationella imorgon och därmed inte pluggat någonting. Visst, nationella är inget prov man kan plugga till, men man kan förbereda sig genom att kunna ord, böjningar av verb och lära sig viktiga meningar. Jag har inte ens slagit upp boken ikväll..men vet ni vad? Jag tänker inte gnälla, och jag tänker ta provet som det kommer, även fast jag får ett IG. Om jag inte blir godkänd..och? Vad gör det?
Jag klagar för mycket. Vi allihopa klagar alldeles för mycket.
Jag kom att tänka på det när jag satt och längtade efter min bortkomna bror för bara någon halvtimme sedan. Fan vad alla klagar på saker o ting. Jag själv klagar jämt på saker. Men ibland kommer jag faktiskt på mig själv att fy fan vad patetiskt att sitta och klaga på småsaker när det finns så mycket värre.
Vi klagar på att det är dåligt väder, vi klagar på prov i skolan, stressiga arbetsdagar, bilköer, bråk med pojk/flickvän, för höga priser, att internet lägger av, mobilen är oladdad, trötthet, att bussen är sen, finns ingen ost hemma, småsyskonen är irriterande, tv-reklamen är för lång, dåliga hårdagar..ja, ni skulle säkert kunna hjälpa mig att göra listan kilometerlång, tyvärr.
Faktiskt, så borde vi vara glada för det vi faktiskt har och inte klaga så mycket.
Var glad för att du har möjlighet att gå i skolan, var glad för att du har ett jobb, har en bil, har en säng att sova bort din trötthet i, alltså har det så bra som vi verkligen faktiskt har det. Var glada ni som har en underbar lillebror, själv har jag inte min älskade helbror kvar.
Men vi klagar fortfarande, och kommer alltid att göra. vi klagar till och med omedvetet. Det bara slinker ur oss som en vana. Jag klagar som sagt alltid. Jag kommer säkert att klaga någon mer gång denna kväll. Och ni kommer få höra mig klaga imorgon, hemma och i skolan. Men vi kan ju försöka tänka på det.
Det är väl inte hela livet om jag får underkänt på ett spanskaprov?
Nej det är det inte, för det finns så mycket värre.

fred ut


Kommentarer
Sara

Mm.. att det måste till sådana tragedier för att inse vad man har.

Förra året dog min mormor helt oväntat precis i tentaperioden och jag tänkte "tenta? va fan gör det om det skiter sig? Finns ju omtentor. Ingen bryr sig om hundra år vad jag fick för betyg på den kursen" och det tänket är revolutionerande för mig som alltid ville ha högsta betyg i allt. Men, nej. Jag har fått en mer avslappnad inställning där jag försöker ta vara på det jag har och inte det jag inte har.

Men gnäller, det gör man ju ändå som sagt...



Hoppas det gick vägen idag ändå! Njut av långhelgen nu!

2009-05-20 @ 09:19:13
URL: http://smuppra.blogg.se/
Tova

WORD! <3

2009-05-20 @ 12:19:46
URL: http://tovagyllestad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0