onsdag

Halloj.
Igårkväll när jag och David precis skulle släcka lampan för att sova så hörde vi någonting som krafsade.
Det höll på i typ fem sekunder. Först trodde jag att det var David och tvärtom, men sedan kom vi på att det måste vara något annat..jo, typ en råtta. Vi låg som två stela pinnar i sängen och vägrade röra oss.
Ja, vi var så jävla rädda att vi höll på att skita på oss.
David är nog ännu mer rädd för råttor än vad jag är (spindlar är min värsta rädsla) så det var jag som offrade mig och gick upp och letade efter råttjäveln. Fast jag hittade ingen, så det måste kommit utifrån, eller från väggarna.
Det är ju ganska vanligt att möss bygger bon i vägg-gångarna. Usch.

Idag var jag ledig. Gick upp klockan 9 och tog spårvagnen hem från David.
På vägen till spårvagnen la jag årets första rejäla vurpa.
Tror inte att någon såg mig, men om någon gjorde det så bjuder jag på den.
Jag kände nämligen hur stört det såg ut. Jag började själv skratta. (samtidigt som jag blev lite irriterad)
Hemma har jag bara slappat som fan. Och så har jag faktiskt städat mitt rum! Eller jag håller på.. Har damsugningen kvar. Det värsta.

Haha. Bild från cafeét i Riga.
David tycker det är så roligt när jag gör den här fula minen.
Bjuder på den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0