Hemma på riktigt

Så, hej!
Nu är jag hemma på riktigt, eller vad man ska säga.
I lördagsnatt kom mamma, Anders och David och hämtade mig på centralen.
Det var så skönt att se dem igen! Speciellt David såklart.
Vi åkte hem till mig och David hade köpt godis till mig och mamma hade köpt cola, en skvallerblaska och massa annat gott. De känner mig väl!
Vi pratade och jag visade nyinköpta saker, sedan kollade jag på tv till sent på natten.
På söndagen sov vi ut och åt sedan frukost på sängen.
Efter det så packade jag om och vi tog det bara lugnt hela dagen. Jag städade rummet och vi kollade på tv.
Klockan 3 körde Anders oss till Frihamnen och jag och David åkte på kryssning till Riga!
Det var tre helt underbara dagar, och så skönt att vara bara med varanra när vi varit ifrån varandra i tio dagar.
När vi kom på båten så gick vi och utforskade båten ett tag, sedan tog vi en drink och gick efter det till rummet och bytte om, därefter åt vi buffémiddag och sedan gick vi till taxfreen och köpte en flaska vitt och gick till rummet och delade på. Vi pratade om allt möjligt och hade det hur bra som helst.
Sedan kom vi på att vi kanske skulle gå ut och kolla vad som hände utanför hytten, så vi gick till ett ställe där de spelade gamla, bra låtar. Vi tog en drink och sedan gick vi och la oss runt 1!
Igårmorse gick vi upp klockan 9 och klockan 10 gick vi av vid Riga.
Det är en gammal stad som är lite slummig på vissa ställen, men inne i själva staden var det fint och mysigt.
Vi satte oss på ett jättemysigt café och jag tog en chaité med karamellsmak och David tog en milkshake.
Sedan gick vi och kollade i lite affärer och kom tillslut till Newyorker där vi hittade lite saker.
David köpte tre t-shirtar och en jacka, och jag hittade en jeansjacka, ett par skor, ett par trosor och en present till min lillasyster som fyller år imorgon.
Efter det gick vi tillbaka till båten och köpte mackor på vägen.
Vi la oss och sov i en timme och sedan gick jag upp till taxfreen och köpte cola, choklad och chips som vi festade på.
Sedan gjorde vi oss iordning och gick och åt god middag.
Efter det satte vi oss på rummet och drack lite cider och öl och sedan gick vi ut och kollade på bra uppträdanden, där vi var hela kvällen. Vi drack drinkar och pratade. Jättemysigt!
Idag gick vi i land klockan 9.30 och har bara varit hemma hos honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0