torsdag

Hey allesammans.
Som ni kanske vet sa skulle jag egentligen varit pa jobbet just nu, ni vet, dagiset.
Dagiset var ett litet dagis i ett vanligt hus. Det bodde en familj pa overvaningnen och undervaningen var dagis.
Mamman och pappan i familjen holl i hela dagiset och sa fanns det nagra andra froknar dar ocksa.
Det var ca 15 barn och de pratade typ 3 olika sprak. Engelska var inte det vnligaste spraket dar.
Jag forsokte anpassa mig sa gott jag kunde. Jag satt och lekte med barnen och forsokte trosta dem nar dem var ledsna. Jag matade dem och plockade undan efter dem.
Men igar ville pappan prata med mig. Han borjade med att fraga vad jag gjorde dar och sedan sa han att han fick uppfattningen att jag inte gillar barn och sag ut att vantrivas. Han pastod att jag bara satt pa golvet och sag sur ut. (vilket inte var sant) Han sa aven att om jag inte skarpte till mig rejalt sa kunde jag ta mitt pick och pack och dra darifran, for han brydde sig minsann inte. Han var noga med att saga det sista, att jag kunde sticka darifran for att han inte brydde sig, tva ganger.
Behandlar man en praktikant fran ett annat land pa det sattet? Det tycker iallafall inte jag. Jag blev saklart valdigt ledsen. Och jag tar faktiskt inte san skit. Sa jag tog mitt pick och pack och drog darifran.
Innan jag drog bad han om ursakt, "det var inte meningen att vara taskig"..nej nej, fuck you, jag bryr mig inte. Bye bye.
Sa idag och imorgon ar jag har hemma hos Shradha.
Jag vaknade klockan 9 och halv 11 gick jag ner och at frukost.
Sedan tog jag en promenad. Gick bland annat till affaren och kopte cola, frukt och choklad.
Nu ska jag nog bara sitta har och fordriva tiden till klockan 14.30 da Shradha kommer hem fran skolan.

Hoppas ni har det bra dar hemma. Jag vill faktiskt hem nu.



Kommentarer
Sara

Usch trist att det blev så. Men passa på att njuta av din sista dag nu! Inte var dag man är i England trots allt!

2009-02-26 @ 17:14:27
URL: http://smuppra.blogg.se/
Tova

Shit vilket cp!!! :S



Saknar dig!

2009-02-26 @ 20:36:29
URL: http://tovagyllestad.blogg.se/
sandra

gumman, fyfan vilket svin de verkar vara..



kom hem nu! :)

2009-02-26 @ 20:59:04
URL: http://erkeus.blogg.se/
Anonym

men fan vad elakt:/ usch! men varför är du där? är det någon praktik genom skolan eller något jobb? hur fick du deT? Puss

2009-02-27 @ 14:18:35
mimmi

dumma engelska män!

2009-02-27 @ 20:13:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0