jag hade rätt

I lördags när vi hade middag här hemma så började vi diskutera bloggar. Vi kom in på att även David har en blogg som heter Holmium.blogg.se. Anders frågade vad han hade fått det ifrån och det är ju delvis för att han kallades för Holm förut (han heter Söderholm i efternamn).
Jag påstod då också att det är ett roligt namn eftersom Holmium också är ett grundämne.
Men då sa Anders att det minsann inte alls är ett grundämne för det har han aldrig någonsin hört talas om.
Och känner man Anders så vet man att han ALLTID vill ha rätt, så jag gav mig och sa att det säkert bara var någonting jag fått för mig.
Men nu kom jag på samtalsämnet vi hade och gick in och kollade det. Och minsann! Jag hade fan rätt.

"Holmium är ett metalliskt grundämne som tillhör lantanoiderna och de sällsynta jordartsmetallerna. Det upptäcktes i mineraler från Ytterby gruva i Stockholms skärgård och är uppkallat efter Stockholm."

Ha, ha, ha!


Kommentarer
Leia

haha, det är klart att man alltid vill ha rätt även om man kanske inte har det.

2009-02-05 @ 13:54:55
URL: http://onlyforever.blogg.se/
mikaela

Ja, men det gäller att kunna ge sig om man vet att man egentligen faktiskt inte kan svaret :)

2009-02-05 @ 14:05:55
URL: http://mikaelaholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0