svar

Hur länge har du och David varit tillsammans? Tror du att det kommer hålla länge?
Jag och David har varit tillsammans i ett år den 22a december.
Jag tror absolut att David är mitt livs kärlek. Vi kommer att vara tillsammans livet ut!

 

Vad har du för tankar för framtiden? Vill du plugga vidare, jobba..? Med vad?
Först och främst ska jag gå ut gymnasiet. När jag gått ut trean har jag några ämnen jag ska läsa samtidigt som jag skulle kunna tänka mig att jobba. Jag vill inte börja plugga igen direkt efter gymnasiet. Så roligt är det inte..

 

Var ser du dig om 5, 10, 30, 50 år?
Om 5 år är jag 23 år, då har jag gått ut skolan och jobbat något år. Jag är kanske gravid med vårat första barn?
Om 10 år är jag 28 år, nygift och jobbar?
Om 30 år är jag 48 år, jobbar och planerar Davids 50årsfest!
Om 50 år är jag 68 år och en lycklig, skrynklig pensionär tillsammans med David. Vi har massvis av barnbarn och en söt hund. Tova och Ville kommer över på en kopp te lite då och då.

Tror du att du kommer se tillbaka på livet som "jag är glad att jag gjorde..." eller "jag önskar att jag hade..." i stora drag?
Svår fråga.. jag har ingen aning. Men man ska aldrig tänka "jag önskar att jag hade.." för man kan ändå inte göra saker ogjort!

Har du något motto?
Följ magkänslan

Vad brinner du för?
livet

 

Har du några särskilda intressen som du kan ägna dig åt och som får dig att må bra när du är ledsen?
Jag gör nästan aldrig något för att kväva känslorna. När jag är ledsen så låter jag mig vara det. Men helst för mig själv. Jag gråter tills det inte finns några tårar kvar, tänker på det jag är ledsen över, gråter lite till och efter det känns det så himla mycket bättre. Ibland är det bra att få gråta ut allt! Dessutom är det skönt att få gråta lite ibland. Man behöver inte ens veta varför man gråter.


Vad har du för relation till din pappa? man hör dig inte prata om honom lika mycket som du gör om din mamma?
Mina föräldrar är skilda och jag bor hos mamma. (fast nu bor jag nästan bara hos David).
Jag och pappa ses inte alltför ofta (inte jag och mamma heller faktiskt..) men vi pratar i telefon nästan varje dag, så däremellan har vi en bra relation. Det är lite synd att jag och pappa inte ses så ofta för vi är väldigt lika varandra och har samma humor. Jag känner också att jag kan prata med honom om det mesta. Men han bor ute på Ekerö, jobbar mycket och har tre andra barn och sin fru, Maria. Jag själv har mamma och hennes man, Anders, Tigger, David och skolan. Det är svårt att få ihop allt och ibland önskar jag att jag kunde dela mig mitt itu. Men vi gör vårt bästa.

 

Hur många pojkvänner har du haft?
Det där med förhållanden är så komplicerat. Jag har aldrig varit den som velat ha ett förhållande. (precis innan jag träffade David hade jag nyss bestämt mig för att aldrig mer ha pojkvän).
Vi kan väl säga såhär..David är den enda kille jag någonsin älskat.

Vad har du för mål i livet?
Att må bra. Mer kräver jag inte

Vad ska du plugga vidare till?/ska du plugga vidare?
Kan man plugga till miljonär? Annars vill jag inte plugga

Vad är du mest nöjd/minst över ditt utseende?
Det jag skulle vilja byta ut/ändra på är ett ärr som jag har på betet efter en systa (ett ganska fult ärr) som jag fick när jag var fem år. Och min näsa är jag inte heller så nöjd med.
Förövrigt är jag nöjd med min kropp!

 

Vad är din favoriträtt?
Svår fråga. Jag älskar kycklingssallad med god ceasardressing!
Men jag äter mycket vegetarisk mat, olka gratänger..mums!

Säg tre positiva egenskaper om dig själv!
Snäll, humoristisk, ärlig

Vad har du för betyg?
Jag vet inte riktigt vad jag har för betyg, men i genomsnitt VG!

Vad tycker du om din klass?
Min klass är jättebra! Den har vuxit med året som gått. Först var det väldigt splittade grupper men nu tycker jag att det är god sammanhållning. Man kan vara med alla.

Hur ofta tränar du?
Haha. Jag tränar när jag hinner, orkar och vill. Jag går ganska mycket om dagen, men gym och sådan träning blir det kanske en gång varannan vecka. Ibland mer!

 

Favoritmusik?
Jag gillar olika sorters musik, gammal som ny!




Kommentarer
S

Jag menade mer typ om du brinner för något särskilt intresse, som kanske foto eller film, eller nåt instrument. Fast jag är nöjd med svaren jag fick ändå :)

2008-11-20 @ 18:50:30
mikaela

jag förstod det. Men du skrev "..när du är ledsen" och när jag är ledsen så låter jag mig vara det och gör inget annat :)

2008-11-21 @ 15:40:19
URL: http://mikaelaholm.blogg.se/
KRISTOFFER LALAS

heeeeeey.. mickan är tyvärr bäst så alla får backa. så här tycker jg om mickcan:

http://www.youtube.com/watch?v=RKGEZ39lTdY



SVARTGUL TILLS JAG DÖR!



2008-11-21 @ 22:34:20
s

Glömde en fråga ju, angående ditt hår (haha). Vad har du för originalhårfärg? Är du brunett eller blondin naturligt?

2008-11-24 @ 12:14:42
mikaela

jag skulle säga att jag är brunett, men andra säger att jag är mellan/mörkblond. jag har inte haft min riktiga hårfärg på så pass länge att jag faktiskt inte minns riktigt :)

2008-11-24 @ 16:07:02
URL: http://mikaelaholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0