geografi-lektioner

I 9an fick jag MVG i geografi, men ändå är jag så fytusans dålig på kartan.
När jag fick mitt betyg så var det för att jag pluggade in kartan på en kväll, fick de flesta rätt och sedan glömde hela skiten. Likaså gjorde jag med alla berg, floder, hav, ja ni vet allt som har med geografi att göra.
Jag var helt enkelt inte intresserad av att lära mig överhuvudtaget, det enda som intresserade mig var betyget.
Jag erkände för några dagar sedan till David att jag är sämst på geografi. Han tog fram kartboken och började fråga mig vad som låg var. Han blev förvånad över hur jävla kass jag var. Jag kan inte världsdelarna, inte ett enda hav, och vet inte var något land förutom de i Norden ligger. (Italien kunde jag, för att det ser ut som en klacksko)
Så därför har jag och David en geografi-lektion varje kväll innan vi lägger oss, och det hjälper faktiskt. Dessa fyra lektioner vi haft sålänge har hjälpt rejält! Vi ska avsluta det hela med ett prov.


(han har peruk...)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0