det är inte min dag idag

Imorse hade jag ställt klockan på 06.55 och klockan ringde som den skulle.
Men jag gick inte upp som jag skulle utan stängde av klockan och somnade om (utan mening).

När jag somnade så drömde jag en fantastisk dröm.
En sådan dröm som man aldrig vill ska ta slut.
Jag drömde att Niklas levde (visserligen var han på något sätt sjuk, så att han inte kunde ta hand om sig själv) men han levde.
Och han skrattade.
Han pratade med mig och jag tog hand om honom.
Jag hjälpe honom genom sin sjukdom och han uppskattade det.
Men det viktigaste av allt - han levde.
(vill påpeka att han inte hade någon sådan sjukdom när han levde)

Sedan vaknade jag - 07.42.
Om 18 minuter skulle jag sitta i skolan med ett engelska-nationella framför mig och vanligtvis tar det ungefär 25 minuter till skolan från och med att jag går utanför dörren.
På en och en halv minut var jag utanför och sprang som en jävla galning till Brommaplan och hoppade på tåget. Som tur var så kom jag bara fem minuter försent och fick göra provet. Jag kom in sist i klassrummet och lämnade in provet först. Fortfarande galet stressad.
Direkt efter provet hade jag utvecklingssamtal, historia, lunch och naturkunskap.
Nu spöregnar det utanför mitt fönster.
Snälla, ge mig en rolig fredagskväll.
Jag behöver det!


Kommentarer
Sara

haha vänta nu. Du sov över hos David va?

För inte sjutton kan du springa till Brommaplan hemifrån och sedan bara komma 5 min för sent, haha fick en liten tankeställare där :-D

2008-11-15 @ 00:31:36
URL: http://smuppra.blogg.se/
mikaela

ja, jag sov hos honom.

2008-11-15 @ 15:07:48
URL: http://mikaelaholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0