tjuvlyssnat.se

Busshållplats, Skövde

En kille med snyggt hår, solglasögon och skinnjacka ~18 pratar med en tjejkompis ~16.
Killen (fixar till håret och säger seriöst): Lova att inte berätta det här för någon?
Tjejen: Nä det är klart jag inte berättar.
Killen: Jag fick min första kyss fyra månader sedan.
Tjejen (förvånat): Va?
Killen (seriöst): Eller nej, jag fick ett använt tuggummi av en tjej en gång, det räknas väl som en kyss?

______________________________________________________________________________


SJ:s tåg, Göteborg ? Stockholm

En alldagligt klädd kvinna ~30 beställer mat i bistron och det kvinnliga biträdet ~20 knappar in allt eftersom.
Biträdet: Då blir det 115 kronor.
Kvinnan: Jaså, så du ger mig inte drickan gratis? Sa jag inte till dig att jag åker i första klass?
Biträdet: Men?
Kvinnan: Inga men, jag åker med första klass och då ingår drickan. Rätt skall vara rätt.
Biträdet ser ut att påbörja ännu ett förök till argumentation men avbryter och slår bort drickan från beställningen.
Biträdet: Då blir det 125 kronor.
Kvinnan: Men?
Biträdet: Inga men, rätt skall vara rätt och eftersom du åker i första klass ska du få drickan gratis även om du då tyvärr går miste om vår menyrabatt. Det blir 125 kronor, tack.

_______________________________________________________________________________


Röd Express mot Stenungsund

Två killar ~18 sitter och pratar om en utekväll, där deras kompis hade hamnat i slagsmål.
Kille 1: Men han hade i alla fall tur. Han fick bara lite blåmärken runt halsen. Tänk om han hade slagit ut tänderna!
Kille 2 (allvarligt): Ja, verkligen. Jag menar, blåmärkena kan man ju bara täcka över tills dom försvinner, men tänder tar ju aslång tid att växa ut.

___________________________________________________________________________________


Malmö

Två tjejer ~17 står och pratar om några som de verkar tycka illa om.
Tjej 1 (lite skämtsamt): Men om vi ska ha smeknamn på dem så ingen annan fattar vad vi säger kan vi kalla dem för Hitler och hans Gestapo!
Tjej 2: Haha, ja. Fan va bra? Men blir det inte lite för tydligt vilka vi menar då?
Tjej 1: Jooo, kanske. Vi kanske får använda oss utav deras initialer. Så det blir HH.
Kort tystnad.
Tjej 2: HH?
Tjej 1: Ja, Hitlers initialer? Eller, vänta nu, vad hette Hitler i efternamn?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0