tjuvlyssnat.se

Röda linjen

Två tjejer ~15 sitter på tunnelbanan mot Mörby Centrum.
Tjej 1: Jag blir så arg! De stämplar alltid för mycket på min remsa, även om jag redan har stämplat.
Tjej 2: Men du ska bara gå förbi och säga att du redan stämplat.
Tjej 1 (taggad): Jamen då gör jag det nästa gång.
Tjejerna går ut från tunnelbanan. Tjej 1 går förbi stämplingsbåset.
Tjej 1: Jag har redan stämplat.
Tjej 2: Vi är på väg UT från tunnelbanan.

_____________________________________________________________________________________


LM Engströms gymnasium, Göteborg

Två killar ~17 sitter och pratar i uppehållsrummet.
Kille 1: JAA, nu vet jag hur jag ska få Nobelpriset!
Kille 2: Eh, som om du skulle få Nobelpris?
Kille 1: Ja, vadådå?
Kille 2: Vad ska du göra då?
Kille 1: Uppfinna färger i blindskrift!!!

_____________________________________________________________________________________


Gamla stan, Stockholm

En man ~30 står och håller i ett plakat med texten "puss 5:-, kyss 10:-, grovhångel 50:-, samlag 100:-". Folk samlas och försöker ta bilder. Efter en stund börjar mannen titta sig desperat omkring.
Mannen: Snälla någon, så att jag kan komma härifrån.

______________________________________________________________________________________


Avenyn, Göteborg

En pappa är ute och går på gatan med sin son ~5.
Pappan: …ja men ska du bli polis så måste du vara uthållig.
Sonen: Ja men jag är uthållig. Igår sprang jag in i väggen 17 gånger utan att säga ett knyst.

_____________________________________________________________________________________

Bollnäs

Två pojkar ~8 och ~5 står och diskuterar sin kommande resa till Kolmården.
Pojke ~8 (entusiastiskt): Och så har dom orangutanger där!
Pojke ~5: Har dom inte Nordman där?


 


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0