Måndag

Tja!
(ett klagomål-inlägg!)

klagomål nr 1:
Imorse gick jag först upp 6.30  för att sjunga för Anders och ge honom lite frukost på sängen.
Efter det somnade jag om gott i en timme till.
Halv åtta kravlade jag mig upp ur sängen igen för att åka till Ungdomsmottagningen en andra gång, men helvete vad svårt det ska vara. Denna gång hade de sagt fel tid till mig, så det var bara att vända hemåt igen. Tack, där missade jag två timmars sömn. Börjar blir riktgit jävla irriterad på dessa onödiga resor dit. UM - ni är sämst.

klagomål nr 2:
Klockan 11 började jag jobba. Precis när jag kom in kom ösregnet, åskan och blixtrarna. Ganska mysigt när man väl sitter här inne. Kanske inte lika mysigt när man får reda på att två stycken spår är översvämmade.

klagomål nr 3:
Dessutom fick jag nyss reda på att massor av bussschaufförer ska strejka..?! VA? Då är jag typ fast hemma. Om jag inte vill gå i 20 minuter till tbana/pendel. Hell no.
har ni hört någonting om det? Det ska tydligen börja i midnatt. (och jag jobbar på SJ, inte SL!!)

klagomål nr 4:
Jag har superont i huvudet, mensverk i halva kroppen och är så himla trött! Dessutom har jag 4,5 timmar kvar på jobbet. Party, verkligen. Det blir Lövsta sopptipp för mig nästa.

klagomål nr 5:
Hade tänkt att åka till pappas landställe i Jönköping näst-nästa helg med David och några kompisar.
Det var en väldigt bra och mysig idé, ända tills jag slog upp bussbiljetterna på internet. Svindyra! Bye bye landet. Vi får helt enkelt hitta på något annat roligt.

för övrigt mår jag skitbra!



Kommentarer
Sara

Jag visste om strejken. Hörde talas om den förra tisdagen men sedan var det dött i alla medier fram till igår. Då jag äntligen fick veta varför bussfolket vill strejka. Det har varit väldigt dålig mediabevakning kring detta måste jag säga..

2008-06-30 @ 21:00:16
URL: http://smuppra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0