onsdag

Hey!
Är det någon som är lika trött som jag?
Fy, första lektionen var klockan 08.00 - naturkunskapslabb. Eller jag skulle inte kalla det labb. Vi fick olika stenar och skulle undersöka olika saker angående de olika sorterna. Nödvändigt? Nej.
Jag, Jenny och Liza fick gå ca 40 minuter tidigare. Vi gick till skolsyster och fick hälsoundersökningen gjord som ska vara klar denna vecka.
"Du mår bra Mikaela, försök sluta helt att röka bara, tänk på hur du vill att din framtid ska se ut. Vill du bli en rökare på heltid? Det är också bra att du kan kontrollera alkoholmängden du får i kroppen på helgerna, bra att du vet var dina gränser går
".
Ja, jag är en ganska duktig flicka. De flesta ljuger tanterna rakt upp i ansiktet när de fyller i blanketten, men jag föredrar att vara ärlig. (Det finns såklart undantag då jag tycker att man kan låta bli att vara ärlig).
Efter det var det onsdagsrasten. Hela havet stormar i ljushallen och efter det satte Killer game igång på fullaste allvar och folket i skolan är numera hysteriska och går med ryggarna mot varandra och mot väggarna för att inte bli kramade bakifrån (ja, jag är likadan).
Sedan hade vi svenska, vi skulle ta reda på olika saker om elva stycken grekiska gudar. Får nästan lust att kolla på Herkules-filmen igen. Det känns som att det finns en mening med att kolla på den nu när man vet lite mer om gudarna. Eller?! Jag kom på mig själv att jag lät ganska fånig där.
Pannkakor till lunch. Varför är skolans pannkakor alltid godast?  Egentligen vet jag ju att de ligger där, inplastade i storpack och inte alls är speciellt fräscha, men dom lyckas bli en tio-poängare trots allt.
När lunchen var slut hade vi naturkunskap igen, denna gång inte labb utan biologi. Vi fick öva inför provet.
Vissa tar denna killer game-lek så seriöst att de stormar in i andra klassers klassrum under lektionstid för att få "döda" någon människa de inte ens känner. Det hände på biologin. En kille rusade in och skulle få tag på Anna. Herregud.
Vid denna tidpunkt börjar man tröttna på dagen, jag vill hem, jag vill hem, jag vill hem.
Men nejdå. Företagsekonomi, jippi! Våran grupp gjorde i stort sett...ingenting. Diskuterade att vi ville åka på klassresa. Förslag var?
Skoldagen slutade med idrott, jag och Jenny var inte alls på humör. Mitt huvud värkte och Jenny mådde inte heller bra. Det slutade med att vi gick hem.
Lång skoldag = långt blogginlägg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0