skrattattack

Hej!
Ni vet när man sitter på exempelvis tunnelbanan och en kvinna/man mittemot er läser en bok/tidning och börjar asgarva. Man ställer sig frågan om någonting skriftligt kan vara så jäkla roligt eller så blir man nyfiken på vad det står.
Jag var den som satt och asflabbade igår. Jag läste vecko revyn och jag tänkte faktiskt dela med mig lite av vad jag asbsolut inte kunde sluta skratta åt:

Repliker som inte skrämmer bort en jobbig kille

Funkar inte:
"Jag måste gå och träffa en kompis".
Puckot kommer bara ta det som en inbjudan att hänga med. (som han kommer tacka ja till)
Sedan måste du tillbringa de närmaste 45 minuterna till att hitta någon du känner, och sedan de efterföljande 45 minuterna till att försöka förklara att nej, inalvelsexperimentet vid din sida är inte din pojkvän.
Säg istället: "Ah, grymt att du kom! Kan du hålla min väska medan jag går och bajsar?"

Funkar inte: "Jag väntar på min kille. Vi firar ettårsjubileum i dag"
Det är inte en skrämseltaktik, det är en utmaning.
Säg istället: "Jag väntar på min kille. Han blir utsläppt idag"

Funkar inte: "Jo, jag kommer hit ganska ofta"
Säg istället: "Bara när jag har permission"

Funkar inte: "Jag vill helst inte prata om mitt jobb när jag är ledig"
Säg istället: "Jag är rektoskopisköterska. vet du inte vad det är? Jo, alltså när man undersöker anus, så det är jag som.."

Funkar inte: "Jag har en könssjukdom".
För det första för att han inte kommer tro på dig. Killar har en genetisk oförmåga att greppan det faktum att det inte bara är fula människor som får könssjukdomar. Dessutom sa du "kön". Han hörde ingenting efter det.
Säg istället: "Jag är gravid" och .. "hejdå"

Funkar inte: "Nej, jag ska hem snart." Dålig, dålig, dålig idé! I hans huvud var det där en inbjudan till att dela en taxi.
Säg istället: "Efterfest? Vad roligt!
- Hallå allihop! Ja, ursäkta, kan du bara stänga av musiken två sekunder? Får jag låna micken?
Ehum, hör alla mig? Jag vill bara säga att Micke ska ha efterfest i sin lägenhet på Kungsgatan 42. Portkoden är 6582, tredje våningen. "Eriksson" på dörren. han har jacuzzi och typ hur mycket sprit som helst. alla är välkomna. man får sova över också om man vill".

Han säger: om en tjock gubbe kommer fram och försöker stoppa dig i en säck, så oroa dig inte. det är bara tomten som vill ge mig den perfekta julklappen.
Du svarar: Om ditt ansikte börjar brinna om ett par minuter så oroa dig inte. Det är bara mitt livs högsta önskan som har slagit in.

Han säger: Du ser ut att behöva ligga med en riktig man!
Du svarar: ja, absolut! Har du sett någon härinne?

Han säger: Om vi var de sista människorna på jorden, hade du skrattat åt den här raggningsrepliken då?
Du svarar: Om vi var de sista människorna på jorden så hade jag tagit livet av mig. jag tror att alla som har träffat dig är överens om att mänsklighetens utplåning är bättre än alternativet i det läget.








Kommentarer
mimmi

hahahahaha

2008-12-14 @ 14:44:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0