tjuvlyssnat.se

Hemköp, Selma Lagerlöfs torg, Göteborg

En lång kö ringlar sig bakom kassan. En lätt berusad och dryg kvinna i persianpäls ~65 tappar tålamodet.
Kvinnan (går mot en oöppnad kassa): Jag ställer mig här tills ni öppnar en kassa till
Välklädd man ~45 följer efter och relativt omgående öppnar en ung man den nya kassan. Kvinnan lägger upp potatis, hundmat och en burk keso. Mannen bakom lägger upp stora mängder av frukt och bär.
Kvinnan (högt): Jaaa, här ser vi en man som har råd med det aaallra finaste!
Mannen (snabbt): Ja det hade du också haft om du inte hade supit upp alla dina pengar!
Kvinnan börjar packa sina varor.
Mannen: Och jag tror inte ens att du har en hund!

________________________________________________________________________________


Bensinmack, Göteborg

Två tjejer ~16 står vid kassan. Den ena ska betala för sitt godis med kort.
Kassören: har du id?
Tjej 1: Neeej ?
Kassören: Tyvärr, du måste kunna identifiera dig för att kunna betala med kort här.
Tjej 1: Men asså jag har min mobil här annars, du kan kolla alla SMS och kontakter och allt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0