24 dec

image352Dagens andra inlägg.. Jag hade inga speciella förhoppningar över julen..detta år har inte känts lika speciellt som alla andra. Ja, de flesta av er kan ju kanske förstå varför, en saknas. Men för övrigt så känner jag att nej, det känns inte lika speciellt, förväntansfullt. Julmaten smakar ju likadant som den har gjort i alla år, klapparna är precis som man önskat sig, platta. Jag somnade framför Kalle Anka. Julen för min del är som vanligt uppdelad. Mamma idag, pappa imorgon. Vartannat år. Smart lösning va? Huh.
Just nu känner jag att jag bara vill hitta på något.. åka någonstans, gå ut och träffa någon. Men nej, alla ska umgås med sin släkt. Är det bara jag som är trött på att sitta och vara trevlig? Jag vill ut och ha kul, sätta på en bra film, vad som helst. Det är bara fika, fika, fika. Prata om dom alldeles bedårande julklapparna man fick, och så ska dom leka sönder min katt. Min katt.
Nu har jag slängt av mig klänningen, tagit på mig mjukisar och stängt in mig och Tigger i mitt rum.
För mig är nog dagarna efter julafton bättre än idag..det är då man får träffa sina kompisar och se hur glada om är för sina klappar och dom får se hur glad jag är för mina, och dessutom får jag shoppa bort en del av pengarna på mellandagsrean. Det kallar jag lycka.
Jag funderar på att bara ta bussen till vby och lösa ut mina trisslotter. Jag har ju trots allt vunnit 75 kr. Men allt är väl ändå stängt nu?
Förlåt för ett kanske lite deppigt inlägg, men julen är ju faktiskt ganska överskattad, så jäkla kul är det inte längre. Och ingen snö får man heller.
Jag saknar David, pusshej


Kommentarer
Emma

Jag håller med dig till hundra fan! Julen är överskattad, även fast man ser fram emot den.. men fick du något fint då :)?

2007-12-25 @ 01:46:25
URL: http://selenius.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mikaela Holm

Happy girls are the prettiest!

RSS 2.0